Signat l’acord de la Renda Garantida de Ciutadania, un nou dret social a Catalunya aconseguit gràcies a la mobilització ciutadana

Font: ACN

Acord per una Renda Garantia de Ciutadania
3.9 MiB, 932 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

Des de la UGT de Catalunya ens felicitem per aquest nou dret subjectiu que ens ajudarà a lluitar contra la pobresa i la precarietat laboral

Aquest matí la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat i els representants de la comissió promotora de la ILP –de la qual forma part la UGT de Catalunya- han signat l’acord per a la creació d’una Renda Garantida de Ciutadania (RGC) al nostre país.

Des de la UGT de Catalunya ens felicitem per aquest gran pacte, aconseguit després de quatre anys de mobilitzacions i de la recollida de 121.191 signatures, i que representa un nou dret social i el primer acord de país després de la crisi econòmica.

Considerem que la RGC és molt important sindicalment perquè ens permetrà lluitar contra la pobresa i contra la precarietat laboral: gràcies a aquest nou dret evitarem que cap llar catalana es quedi sense ingressos, i els treballadors pobres amb feina parcial podran complementar els seus ingressos. En aquest sentit, la implementació de la compatibilitat de la RGC amb les rendes del treball derivades de contractes a temps parcial on la quantia sigui inferior a la de I’IRSC s’iniciara a I’entrada en vigor de la llei, és a dir, el 15 de setembre de 2017, amb les famílies monoparentals amb fills a càrrec, i finalitzara amb la generalització de la compatibilitat de la RGC amb totes les rendes de treball derivades de contractes a temps parcial. Per tant, es tracta d’un pas important per eradicar la pobresa i la desigualtat a Catalunya.

A més, volem destacar que la RGC és un dret subjectiu de tots els ciutadans i ciutadanes en cas de necessitat –i no una subvenció, com fins ara els ajuts a les situacions de vulnerabilitat- i és un exemple del que es pot aconseguir amb unitat i mobilització social.

La RGC ha de ser tramitada com a llei al Parlament i es preveu que comenci la seva aplicació al mes de setembre amb un 85% de la prestació (564 euros en cas d’un membre; 836 euros per a dos membres; i 75 euros per fill, amb un màxim de tres). La implementació es durà a terme durant quatre anys, fins a l’abril de 2020, quan les famílies beneficiàries ja en cobraran el 100% (664 euros en cas d’un membre; 996 euros per a dos membres; i 100 euros per fill, amb un màxim de tres).

Podran obtenir la RGC totes aquelles persones majors de 23 anys amb dos anys de residència a Catalunya i que hagin esgotat totes les prestacions i no tinguin un patrimoni superior a la primera residència. Existeixen algunes compatibilitats amb ajuts socials, com les prestacions derivades de la llei de dependència i les beques de transport i menjador escolar. A més, les famílies monoparentals amb contractes a temps parcial que tinguin una renda inferior a l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) també podran rebre la prestació fins a arribar a aquest topall. La porta d’entrada a la RGC seran les Oficines de Treball de la Generalitat, on també es traçarà un pla d’inserció laboral per a aquestes persones.

Acord per una Renda Garantia de Ciutadania
3.9 MiB, 932 descàrregues