logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT rebutgem l’externalització dels serveis d’esterilització dels hospitals Parc Taulí, Clínic, Sant Pau i Consorci Parc Salut Mar

Hospital del Mar , font: Wikimedia

La UGT hem tingut coneixement que les següents institucions sanitàries: Hospital Clínic, Hospital Sant Pau de Barcelona, Parc Taulí i Consorci Parc Mar Salut Barcelona tenen la voluntat d’externalitzar el servei de esterilització a una societat mercantil anomenada Coordinació Logística Sanitària, AIE (CSL), creada al 2006 i que ara resta adscrita, ad hoc,  com a mitja propi  Departament de Salut.

La UGT rebutgem l’externalització dels serveis d’esterilització. Veiem amb preocupació que els polítics o gestors promoguin amb freqüència l’externalització o privatització de serveis sanitaris en nom d’una falsa i no demostrada eficiència, desconfiant dels professionals de la sanitat pública i llançant-se als braços d’interessos espuris, sense reconèixer el seu propi fracàs en la gestió.

Des del Departament de Salut s’afavoreixen les pràctiques d’outsourcing amb l’externalització d’un servei propi de cadascuna de les entitats. Pel que fa l’esterilització de material quirúrgic, CSL recollirà el material als centres per traslladar-lo a la seu de Santa Perpétua i retornar-lo un cop tractat, el que significa despeses en desplaçaments i probable pèrdua de material, tal com passa amb el subministrament de la roba hospitalària. CLS es faria càrrec de l’instrumental que es fa servir per dur a terme les diferents intervencions quirúrgiques que cada dia es programen als centres esmentats, material que, en funció del tipus de cirurgia, és altament especialitzat i que el personal dels centres coneix i el cuida, el que suposa un valor afegit que en cap cas una empresa externa podrà aportar.

Segons el portal de transparència CSL disposa d’un total de 49 treballadors i un volum de negoci d’aproximadament 2,4 milions d’euros, de la que en costos de personal acredita aproximadament 1,5 milions d’euros i 700.00 euros en lloguer d’espais i materials, sense que consti cap conveni subscrit amb entitats que puguin justificar ingressos per activitat. A la plantilla no consta cap treballador amb titulació sanitària que garanteixi la correcta esterilització del material i, a més sembla que estan adscrits al conveni de transports i no al de sanitat, el que significa sous molt més baixos.

Davant la manca de Govern, hem demanat una reunió als diferents grups parlamentaris per aturar aquesta decisió. Llegiu aquí la carta als grups parlamentaris