La UGT es tanca al Departament d’Educació a serveis centrals de Via Augusta per falta de negociació

Aquesta tarda, després d’una altra mesa tècnica on aportacions de la UGT Laborals Educació no han tingut recolzament per part del Departament d’Educació, el sindicat ha decidit dir prou, pels anys que porten negociant per a la millora en les condicions laborals.
Avui, les delegades i delegats de la UGT, han decidit tancar-se al Departament d’Educació a Via Augusta 202, amb l’objectiu de no sortir-hi sense unes negociacions reals i amb un compromís de millores laborals per tots els treballadors/es per part del departament d’educació.
Entre les demandes del sindicat en figuren dues principals: la primera, sobre les escoles rurals i Zers (en contra del pla pilot que es va aprovar per part del departament i que suposa la contractació de TEEI per realitzar funcions d’educadora de llar d’infants). Per part de la UGT, no es va signar l’acord ja que consideraven un abús sense precedent i un menyspreu per a totes i tots els treballadors de EDU i TEEI. Es va presentar una denuncia, l’any 2022, a Inspecció de treball i van haver-hi mobilitzacions per a tot el territori, però Educació no va fer res al respecte.
I la segona demanda tracta sobre la petició de resposta per part de la Direcció i Subdirecció General respecte a la Proposta de millora per a tot el personal PAS i PAE que es va presentar, per part de la UGT el passat mes de gener.
En relació a aquesta última, la UGT va presentar un projecte al Departament d’Educació, on demanem que el personal laboral tingui reconegut un complement de dedicació professional, una millora referent a les seves retribucions. També demanen la reclassificació de la categoria professional  tal com disposen els articles 22 i 39 de l’Estatut dels Treballadors.
Des de la ugt diuen prou a tants anys de presentar arguments, fets reals, fer visibles les nostres categories i no aconseguir millores laborals. per tot l’esmentat diem prou i ens tanquem al departament d’educació.
Si no aconsegueixen resposta a les seves demandes, convocaran mobilitzacions de tots els treballadors/es PAS i PAE del Departament d’Educació.