
Durant el darrer dimarts 4 de febrer, dos companys del departament especial de règim tancat (DERT), han hagut de ser atesos per una brutal agressió exercida per un intern.
En la tarda d’ahir, un intern situat en el departament especial va agredir a diversos funcionaris del departament. Desgraciadament, aquestes situacions incrementen no sols en el centre de Puig de les Basses, si no en totes les presons catalanes i s’ha de poder garantir la seguretat i integritat física de tots els seus treballadors i treballadores. La nova tipologia d’interns amb perfils molt més violents i amb problemes d’adaptació fa imprescindibles noves mesures per a disposar d’un espai segur tant per als treballadors com per als interns.
Des de UGTPRESONS som conscients que s’estan fent avanços amb noves mesures de seguretat, com l’augment de plantilla, les mesures per a treballadors i treballadores amb més de 55 anys, formacions a funcionaris, nous equipaments, etc., però exigim més agilitat amb la implementació de totes les mesures que es contemplen a l’Acord. Hi ha situacions que requereixen rapidesa en l’aplicació d’aquestes mesures per a avançar i frenar les agressions que continuen produint-se.
Aquesta darrera situació podria haver-se evitat i no haver deixat cap company lesionat amb l’aplicació d’un bon protocol que contemplés l’aplicació i l’ús dels aerosols d’acció adequada. Recordem que aquesta mesura està contemplada en la legislació penitenciària i que en un acord signat el març del 2023 es va contemplar la realització d’una prova pilot per abordar la seva implementació, la qual mai arribar a fer-se per la insistència en contra de l’anterior secretari general. Els acords se signen per a complir-se i exigim a la secretària general que tingui en compte aquesta mesura perquè sigui de nou estudiada la manera d’implementar-se a les presons catalanes.
A més d’aquesta mesura n’hi ha unes altres que no poden esperar, com l’estudi de facilitar la medicació diluïda als interns psiquiàtrics o inadaptats. En aquest centre en particular també falten diverses contraportes de seguretat (crancs) en departaments com la UIC, Ingressos, Dones, Infermeria o Joves.
Com s’ha dit anteriorment, és obligació de la secretària garantir la seguretat de tots els seus treballadors i treballadores. Des de la UGT Serveis Públics de Catalunya no es tolerarà més situacions que es podrien evitar si disposéssim de les eines adequades.














